25 december 2008

Dagen efter - den 25.december

God morgon på Er!
Hoppas ni, alla mina vänner har hade en skön och mysig julafton.
Vi hade det trevligt. Min systers lilla V ( 1 år ) visade sig vara en liten buse. Han orkade ända till sena kvällen. Han rev och slet i paketen och tog saker som de större kusinerna fått. Han räckte oss hela tiden nya presenter som vi skulle tacka för och sen nickade han...Först efter klockan 23 började han visa tecken på trötthet. De hade varit hos morfar innan de kom till oss och V hade sovit i taxin hela vägen, dvs. 1 h. Det förklarar ju hans pigghet.
Vi åt och hade mysigt tillsammans. Ljusen var tända och ljusmusiken spelade sakta i vardagsrummet. Barnen väntade förstås på julklappar och det upptog sedan resten av kvällen. Alla var nöjda och glada. Nu har morgonen gått i njutningstecken. På morgonen gjorde vi espresso i den nya espressokokaren som tomten kom med. Barnen har byggt med Lego och tittat på filmer i tv och provat alla fina kläder som de även fick. Mamma själv fick av pappa en ny mobiltelefon. Har suttit och övat med den. Svårt!
Pappa gick ut på en hurtig promenad medan mamma sitter vid bloggen , hi hi !
Ha det så skönt idag - stressa inte, utan tassa fast omkring i pyamasen hela dagen,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!