29 december 2008

Mina favoriter

8 favoritprogram
  1. Lost
  2. Will & Grace
  3. Friends
  4. Amazing Race
  5. Big Brother ( Usch! Men det är sant)
  6. Frasier
  7. Ugly Betty
  8. T.i.l.a ( Inredningsprogram i Finland)

8 saker som jag gjorde igår

  1. Sov länge- steg upp klockan 10
  2. Låg på soffan och tittade på teve
  3. Tvättade 3 maskiner byke
  4. Hade min vän på besök. Lärde henne om bloggning.Hon är grön ännu ;)
  5. Snyggade till hemma efter allt julstök
  6. Drack cappuccino; gjord med vår nya espressomaskin som tomten hämtade
  7. Läste Håkan Bråkan för 7-åringen
  8. Tittade på teve och drack ett glas vin när barnen äntligen gått i säng

Det var inte mycket gjort den söndagen!!!

8 saker som jag ser fram emot

  1. Att idag gå till momi på kaffe ,efter att vi varit hemma i två dagar och egentligen inte gjort något
  2. Att vi på onsdag skall fira nyår och vi skall till våra vänner
  3. Att ha tre dagar semester ( obetald - men dock! )
  4. Att kunna gå och lägga sig senare på kvällarna eftersom jag är ledig
  5. Att år 2009 skall bli ett fint år
  6. Att det snart är sommar igen !! och vi skall åka till Åland
  7. Att njuta hemma med barnen
  8. Att snart igen träffa mina flick kompisar - hos oss den här gången

Det var svårt. Jag har inte ännu gjort så värst mycket planer inför det kommande året!

8 favoritrestauranger ( vi går så sällan på restaurang, så jag byter ut den här punkten mot favoritmaträtter )

  1. Karelsk stek ( som min svärmor gör )
  2. En god saftig biff ( lövbiff tex )
  3. Pizza Margarita
  4. Lax med pestosås
  5. Tonfiskpasta ( ingen annan i familjen tycker om det )
  6. Kräftor ( maträtt ??? )

Kan inte kommer på mera så nu blir resten efterrätter

7. Jordgubbar med vaniljglass 8. Potatisbakelse

Oj vad det var svårt. Skall skicka utmaningen vidare er andra -skriv gärna ner era 8-listor.,Ha det så bra idag,

Lotta

1 kommentar:

  1. Hejsan! Blev så glad då jag märkte att du börjat följa min blogg att jag måste titta in och hälsa!
    Så mysigt du har hemma!
    Gott nytt år till dig!
    A-C

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!