19 december 2008

19.december

Fredag igen. Igår kuskande till julfester som jag inte själv behövde gå på. Skönt. Till högstadiet inbjuds endast 7:ornas föräldrar och eftersom J går på 9:an så kunde jag stanna hemma och dekorera julgranen. Den dekorerades detta år med enbart vitt, rött och några gammeldags strutar. Till min fasa märkte jag att vi antagligen i flytten glömt efter oss (av någon underlig anledning ) en underbar stor jultomte, våra antika julgransljus samt julkrubban ! Jo ni läste rätt! Alltså nästan de viktigaste juldekorationerna. Jag hittar dem ingenstans och de var så stora att de inte har förvarats med de andra juldekorationerna. Harmar verkligen! Jag kan inte förstå de som flyttade i efter oss - att de inte tänkt på att ringa till oss om de hittade dem. Vi hade då bytt numror så det skulle ha kunnat fixas. NU har jag varken namn eller nummer. Och lite fånigt känns det att gå och ringa på dörren . Kanske de trodde att min mening var att lämna dem till dem ????.
Idag har vi inga program för kvällen. Skönt. Några strutar borde göras, i morgon blir det stall för J och sen till farmor.
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!