9 mars 2014

- Bildkavalkad från mässan -

Igår var jag tillsammans med dottern på Helsinki Horse Fair som arrangerades i samband med GoExpo. Det var kul att spendera en hel dag tillsammans. Det blev mycket fotograferat och här delar jag nu med mig av dem. Det blir en härlig bildkavalkad av hela vår dag... 



Först blev det Knock Out-tävling på arenan. Det var olika hästraser (lite mindre) som hade stafetter. Det gick fort och hästarna var supersöta. Småflickorna var ivrigt med. Alla hästraser hade sin egen lilla hejarklack.



Bland utställarna fanns det mycket fint att titta inte bara vad gällde utrustning, hittade ett härligt sortiment av keramik för hästälskare. Mycket vackra saker. Gillade speciellt kopparna och den fina gråa hästen uppe på hyllan.


Fast många kombinerar hästar med smuts och otrevliga dofter, är det en stor fröjd för varje hästägare att göra sin häst vacker och pynta och pynja i stallet. Det finns otroligt mycket fint till hästarna, här ser ni lite bling-bling som varje häst skulle gilla...


På mässan fick man se hur man gör hästskor åt hästarna. 
Det finns många olika sorters hästskor, beroende på hästens ras och gångstil och specialskor för att skydda mot slitage. Som ni kanske vet, har jag en fin uppsamling gamla hästskor hemma i tamburen. Alltid lika fina - de är ju så charmiga som gamla och rostiga.


En hästgren som vunnit många småflickas hjärta är ju käpphästarna. Det ordnas tävlingar, utställningar och annat kul. Många gör sina egna käpphästar och de fanns att köpa även på mässan, handgjorda - visst är de vackra ?

En handgjord käpphäst - varje liten flickas dröm, 65 euro
På mässor finns det ju alltid gott att smaka på, jag rusar alltid efter karamellerna som bjuds på de flesta utställares bord, nu var det dock GoExpo samtidigt och det betydde att man fick smaka på diverse proteinkvargar, sky-youghurt, chokladblåbär, proteinstänger, energidrickor och annat ...


En liten kille testade att klättra på en repstege - outdoor climbing
Nya cyklar var uppradade i hallen, en härlig färgskala av Jopon här - i alla regnbågens färger. Skulle gärna ha en ny cykel. Skulle man månne cykla mer om man hade en vacker cykel??


Det var även kamerautställning och mitt öga råkade fastna på denna fina gamla projektor. Kameror fanns det otroliga mängder av, likaså objektiv och stativ. Åh, om man hade möjlighet att skaffa sig en fin fin utrustning..


Men det som dottern fikade efter, efter hästarna alltså..- var dessa...

Meterlakrids - i alla tänkbara färger och smaker

Innan vi åkte hem igen ahnn vi titta på de nationella voltigetävlingarna ( på finska vikellys ) som höll på hela veckoslutet. Det är ganska sällan som man ser denna fina hästgren. Här var det både ensam- samt lagtävling på gång. Om man har svårt att hålla balansen är denna gren inget att testa på..


Sedan fick jag ju träffa irl en gammal bloggbekantskap. Sabina säljer Magnetix-smycken som jag verkligen blev intressrad av. Smyckena är både vackra och hjälper mot många olika krämpor . Köpte två produkter som jag skall visa er lite senare..

För er som är intresserade kan jag berätta att det kommer att bli ett Magnetix-party senare i vår. .


Bloggerskan vilar sina sjuka fötter

Efter fem timmar på mässan kom mor och dotter hem med sjuka fötter. 
Men huvudsaken att vi hade en trevlig kvinnodag!

När jag höll mig inomhus hela dagen igår- skall jag nu gå ut och kratta lite, ser att solen skiner..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!