16 mars 2014

- Svarta tavlor är bra att ha -

Gillar krittavlor! Det är så bra att ha ett ställe där man kan skriva upp det som just då är viktigt! Vi har några griffeltavlor i detta hem. Utspridda i hela huset.Vardagen är i bland så hektig att man definitivt glömmer bort saker om man inte på direkten skriver ner dem.


Har även en stor präktig almanacka där allt blir uppskrivet och är dessutom en hejare på att under arbetsdagen, skriva små lappar som jag sedan slänger ner i min handväska för att ta fram på eftermiddagen igen. Men krittavlorna är nog min favorit-kom-ihåg-anteckningsplats! De är ju dekorativa fastän de skulle vara nerklottrade med text. Om morgnarna kommer det på Disney Channel en serie som heter Good Luck Charlie och i deras hus har de en kyl-frys-kombination som är alldeles fullsmockad med text, timetables och homechores och trots att det är klottrigt är det samtidigt sååå snyggt.


Krittavlan ni ser på bilden hänger vid bordsdatorn och på den brukar de kära barnen flitigt skriva ner vackra och lite mindre vackra synonymer på varandra..fast där kunde det ju permanent stå STÄDA  ERA RUM !


Nu blir det lite homechores för mig och sedan skall vi se vad denna söndag för med sig..

Kram

3 kommentarer:

  1. Vilken fin! Jag tycker också de är praktiska och dekorativa som hjälper en att minnas ;)

    Önskar dig en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej, är det Ikeas krittavla du har, som blivit målad vit? Har själv sökt en liknande vit, utan att hitta.

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym!
    Jo det är Ikeas som jag målat vit!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!