29 mars 2014

- Lördagsjobb ute i trädgården -

Och den härliga vårvädret fortsätter. Idag är det trädgårdsjobb på programmet. Det blir krattande och lite röjande inför vårens planteringar.Har lite planer på att fixa till bakgården lite grann och då behövs det lite förarbete.


Brudspirean utanför köksfönstret är stor och frodig och snart kommer säkert de först bladen fram. 
Den är så vacker på sommaren och gillar att ha den utanför fönstret. Min hortensia lever ännu som ni ser- likaså den fina orkidén som jag köpte för 3 e på Ikea.  Hoppas få dottern med ut - dammsugning av bilen väntar henne då den blir ganske lortig då hon kör med den på vardagarna. 
Ni kan tänka er ett stall, hö och lera ...


Kram till er alla


4 kommentarer:

  1. Å vad vackra gardiner du har... ser såå mysigt ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. De är gjorda av en gammal handbroderad bordduk

      Radera
  2. Vilka fina gardiner du ar. Jag älskar engelskt broderi. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är vackra ja. Önskar dig en skön helg.

      Radera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!