4 mars 2014

-VÄXTHUS ÅT BASILIKAN -

Gjorde ett litet "växthus" åt basilikan. Har en tendens att få dessa örter från butiken att vissna i ett huj. Aldrig att mina skulle hållas fina flera veckor inte. Blockljuset som stod inne i glasburken brann slut och efter att jag diskat burken råkade jag i misstag sätta ner örten i den och där har den nu blivit och stå i en vecka. Än så länge ser den ut att må bra. Dessutom är den rätt så dekorativ där på diskbänken.

Har jag inte flera gånger sagt att de är användbara , dessa stora glasburkar?

*      *     *


4 kommentarer:

  1. Det blev fint! Jag får oxå kål på basilikan på nolltid ;)
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Det här måste jag också testa. Vilken fin ide´. Jag har också glasburkar som står i garaget utan nån nytta. Tack för titten! Hälsningar Charlotte

    SvaraRadera
  3. Samma problem...ibland så hinner man inte ens använda den innan man får kasta den. Snyggt är det också.
    Skall definitivt prövas.

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!