20 mars 2014

- Lyckodagen -

Idag , hörrni, firas lyckodagen
När det ploppar upp dagar som denna är det ju värt att stanna upp och tänka efter lite. Vad är det som gör mig lycklig? Ja, det är väl många saker; gemensamma stunder med familjen, god hälsa, god mat och sommaren som vi har framför oss med resa både till älskade Åland och till Grekland.

Är en riktig godisråtta och blir lycklig över att mysa framför soffan med en godiskål i famnen
Men om man tänker hur det känns just nu så är det nog den antågande vintersemestern som jag har framför mig. Jag brukar sällan tänka bara på mej själv när det är tal om semestrar men vet ni, nu har jag varit såå självisk! Tänker nämligen spendera hela nästa vecka alldeles för mig själv. 

Nu när barnen är stora är det allt mer sällan vi alla sitter samlade. Lycka är att ha alla sina barn kring sig

Önskar jag skulle kunna skriva att jag åker ensam på en vecka till södern, men tyvärr är jag inte en person som reser bort en vecka utan familjen. Nej, jag vill att vi alla skall kunna njuta av resan och sedan ha gemensamma minnen. Istället skall jag bara njuta ensam hemma, eller hemma och hemma. Jag har sådana långa listor på allt jag vill göra att jag nog knappt kommer att vara hemma många timmar. Det skall åtminstone bli loppisrundor, biobesök, shopping & dining, zonterapi, lite fix här hemma , kaffe med goda vänner och sedan tid för att göra sådant som just då känns kul.


 Ibland känns det svårt att ta vara på dom små lyckliga stunderna i vardagen - stunderna när allting känns bra. Oftast är man lite stressad och har inte tid att njuta av dessa .


2 kommentarer:

  1. Viktiga tankar! Blev så glad när jag hörde att det var lyckodagen i dag + vårdagjämning. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jo jag med. Hoppas på en solig helg nu... Det är ju liksom officiellt vår nu 😄

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!