27 mars 2014

- Stjärnor i trappan -

De svarta  p a p p e r s s t j ä r n o r n a  som tidigare hängde i köket fick flytta till trappfönstret. 
Nu när solen skiner mer är det fullkomligt omöjligt at sitta vid köksbordet utan en övre gardin. 
Solen bländar en totalt. 


I stället drog jag upp persiennerna i det stora trappfönstret och hängde mina stjärnor där. Nu stömmar det massor av dagsljus in i övrevåningen. Härligt. Som ni ser har vi en väldigt hög trappuppgång och utrymmet mellan golvet och taket just i trappan är säkert närmare 10 meter.


Käppen som hänger under fönstret har jag haft korgar hängande ifrån men dem tog jag redan tidigare bort - käppen blev av någon konstig anledning kvar...;) . Ovanför fönstret, på gardinstången, finns det utrymme för något men kan inte riktigt komma på vad jag skulle sätta där, måste fundera.....men å andra sidan kan jag berätta att det inte är världens lättaste sak att få någonting dit upp...


Igår kom min mamma  hem från Kanarieöarna där hon varit i solen tre veckor så på eftermiddagen blir det kaffe och prat hos henne. Skall bli kul att ses igen. 

Tack till er alla som dagligen kikar in här, jag ser att ni är många . 
Skulle bli glad om ni alltid då och då skrev en liten hälsning ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!