1 mars 2014

- BLAND KASTRULLER OCH PANNOR -

Idag inleds en ny månad, en första riktiga vårmånaden, Mars !

Steg väldans tidigt upp idag, kunde inte sova. Så skönt att få sitta nere i köket alldeles ensam och bara njuta av tystnaden. Denna morgon fastnar ögat på en av väggarna här i köket. Bredvid köksfönstret hänger diverse pots & pans. Är usel på matlagning men när jag väl kockar, vill jag gärna att allt skall vara framme och nära till hands. Därför samlas det stekpannor, rivjärn och annat så till den milda grad på metallstångenstången jag hängt på väggen. Till mina absoluta favoriter, när det gäller kastruller, är Tupperwares, som jag inte kan leva utan. De är hiskelit dyra men har haft möjlightet att får en stor och en liten till  värdinnegåva / nedrabatterat pris. Dem skulle jag gärna ha många av.


Just nu har jag fått bortstädat endel av pannorna så stången inte bågnar - men snart är det väl full igen.

Njut av lördagen, här skall det städas lite inför morgondagens inredningsparty. Nu är morgonkaffet klart så jag skall smyga upp och väcka mannen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!