26 mars 2014

- EN ORKIDÈ -

I går besökte jag bl a Ikea. 
På blomavdelningen plockade jag med mig en orkidé, brukar aldrig köpa dem eftersom jag är usel på att sköta blommor med blommor. Grönväxter klarar jag ännu av. När jag kom ner till fyndhörnan fanns det även orkidéer där, annorlunda men bertdligt finare i mina ögon än de traditionella. Tyvärr var de ganska torra och sloknande som de ju blir om de inte får vatten.. 


Bestämde mig i all hast att i stället ta och försöka mig på en sådan - och priset var 3 e!
När jag kom hem gav jag den genast vatten och tog bort de torra bladen samt alla tiotals blommor som hade vissnat. På mindre än ½ timme var den som ny. Och den är så fin. Vet nån vad denna har för namn?


Njuter av mina lediga dagar. Idag blev det två loppisbesök. 
Blev denna gång inte så mycket fyndat, jo en dyna som ni skall få se senare. 
Nu kom sonen från skolan och hade med sig två kompisar- så spelandet är i full gång. 
Skall slänga mig på soffan och njuta av nya Unelmien Talo & Koti samt nya Kuriren som damp ner i postluckan idag.


KEEP CALM
AND
CARRY ON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!