23 mars 2014

- K - som i kom-i-håg -

Efter många års bloggande har jag nu upptäckt hur svårt det är att komma ihåg var vissa inlägg finns. Förr, i början, av min bloggkarriär ( år 2008 ) lade jag etiketter på varje inlägg. Det har jag inte gjort på många år. Skall försöka bättra mig och få någonslags kategorier på vad jag skriver om. Jag märte det nu när jag visste att en blogg hade skrivit om ett speciellt ämna "någongång " men hade absolut ingen aning om det var förra veckan eller för några månader sedan. Läser så många bloggar dagligen att det inte alltid är så lätt. Skall alltså försöka komma ihåg att sätta etiketter på mina inlägg så även ni, mina läsare, har lättare att hitta vad ni söker.


Idag njuter vi av ledig dag nummer två. Har pysslat här hemma med allt möjligt, jobbat med en text som skall vara fördig i morgon . Om en stund skall jag gå ut i skogen och fotografera. Fick sonen med och det är jag glad för. Han, liksom jag, älskar att gå omkring i skogen. Bildens härliga patinerade K är ett loppisfynd och just nu kan jag plita ner flere K:n som står för just denna dag:

kom-i-håg 
(att lägga ut etiketter)
kvistar  
(hitta fina i skogen)
kottar 
 (plocka)
köttbullar
 (ta från frysen)
ketschup  
(är slut-köp ny)
k a m r a t e r 
(sonen firar sin födelsedag med några kompisar, planera kvällen)

Nu blir det alltså en promenad i skogen - givetvis med kameran i högsta hugg..

E n j o y   t h e   b e a u t i f u l   s u n d a y


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!