22 mars 2014

- Onödiga prylar hemma hos oss -

Vilken lördagsmorgon, sol, blå himmel och nästan ingen snö och nästan +10 grader. 
Sitter med morgonkaffet vid köksbordet och råkade bli och titta på endel av sakerna som jag under årens lopp samlat på mig. Mängder med metallkorgar, en härlig köttkvarn, silverbrickor och annat som är så fina att ha framme. Dessvärre blir de ju inte så ofta använda...



Men de är ju perfekta blickfång - åtminstone för mina ögon. Skulle vara kul att höra mina vänners åsikt. Fastnar era ögon vid mina prylar? Undrar ni varför jag tex har en köttkvarn, rostig och gammal, på min köksbänk, fast ni mycket väl vet att jag nog inte mal kött i den? Ingen av er säger nåt i alla fall så kanske det är för att ni vet att jag älskar att bara ha dem framme??


När jag går på loppis med min mor, brukar hon nog titta på mej med en besynnerlig blick när hon ser mina fynd och undrar vad jag skall göra med dem. Likaså familjen när jag kommer hem med mina härligheter..
Oo, snart börjar sommarloppisarna - vad jag längtat. 


Men nu väntar jag då ivrigt på att ni, mina personliga vänner, berättar vad ni tänker då ni ser alla "i era ögon onödiga" prylar som finns i mitt hem! Jag vet att ni läser bloggen.. ;) . Det är fritt fram att kommentera som anonym.... 
(välj bara anonym efter att du skrivit din kommentar)

Njut av solen!

3 kommentarer:

  1. Det är alltid lika härligt att bara gå omkring och låta blicken vila på alla härliga föremål hos er ! Avundas din talang att få så många saker att hitta sin plats utan att det ser råddigt ut.

    h.Tiia :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tiia. Förstår du varför sakerna du ser finns eller sitter du och undrar `varför månne dendär saken är här´ eller tycker hon verkligen den där är fin???

      Radera
  2. Jo, jag förstår varför de ligger där de ligger :). De ser ju så sjuttons bra ut!!!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!